2024 - Tammikuun tapauksia

Hyvät Seniorit,

Eilen julkistetun tiedon mukaan Lansi-Vantaan kansalliset seniorit on valittu Kansallisen Senioriliiton

Vuoden Senioryhdistykseksi

Ensimmäinen kuukausi tätä vuotta on nyt sitten vietetty ja kevättä kohden mennään. Viime aikoina säätkin ovat olleet aiempaa leudommat, josta onkin sitten runsaan lumen jälkeen koitunut erinäistä haittaa jalankulkijoille. Kevyen liikenteenväylät ja pihat ovat olleet viime aikoina todella liukkaita. Tällainen talvi ei sitten yhtään ole meikäläisen mieleen. Aloitin tämän kirjoittamisen muuten odottaessani hinausautoa kiskomaan autoni tonttimme reunassa olevasta ojasta, jonne se ykskaks päätti luisua. Hinausauto kävi ja auto on nyt omassa pilttuussaan Onneksi mitään vaurioita ei sentään tullut, pehmeää oli lumi.

Vuosi on yleisesti ottaen täällä Suomessa alkanut poikkeavissa merkeissä. Positiivisena asiana voi sanoa, että demokratia on yhä voimissaan ainakin siltä osin, että kanssa osallistuu innokkaasti äänestämällä nyt jo toisella kierroksella olevaan presidentin vaaliin. Eiköhän sieltä oikea ehdokas tule valituksi Saulin töitä jatkamaan. Toinen asia onkin sitten vähemmän positiivinen eli tuo poliittinen lakkoilu, sen vaikutukset näkyvät monen kohdalla arjessa mutta ainakin toistaiseksi meitä eläkeläisiä lakkojen aiheena olevat kiistat eivät koske, paitsi katkoissa joissakin palveluissa. Saisivat tulla jo järkiinsä.  Tälläkin kertaa jätän maailmanpoliittisen katsauksen väliin koska siitä kuulette jatkuvasti muutakin kautta. Toisaalta en minä nyt ehdi kaikkia asioita tässä maailmassa ratkomaan minulla on tärkeämpääkin tekemistä, kuten tämä hieno yhdistyksemme pyörittäminen mukavien immeisten kanssa.

Meidän oma toimintamme on jo hyvässä vauhdissa. Meillä on jo ollut kaksi mielenkiintoista vierailijaa Jäsentapaamisissamme Virtakirkolla. Kauden avauksessa saimme Myyrmäen Apteekin edustajien Leenan ja Ilkan alustuksen aiheesta Ikäihmisen lääkehoito ja ravintolisät. Toisessa jäsentapaamisessa saimme kuulla Uudenmaan Muistiluotsista vieraaksi saamamme Vivianen hienon ja kansantajuisen alustuksen aiheesta Ajattele aivojasi – mieti muistiasi. Aivoja kannattaa todella käyttää ajatteluun, eivät niitä pelkästään kallon täytteenä kannata pitää. kun vaan muistaisi sen itsekin. Molemmat tilaisuudet vetivät mukavasti väkeä ja hyviä kysymyksiä asettivat paikalla olleet seniorit.

Elokuvakerhomme ehti jo kokoontua kaksi kertaa Kino Myyrissä ja samoin Ilonpisarat pirskahtelivat iloisesti Myyrmäkitalon yläkerrassa kaksi kertaa. Käytiin sitä myös Lounaskerhon kanssa testaamassa uusi kohde, pizzaravintola Limos, Vantaanlaaksossa. Iloiset Pulinakahvit jatkuivat tiistaisin Café Nuvossa ja edelleen sinnekin riitti mukavasti väkeä.
Kuten tiedätte niin kaikki tapahtumamme ja kerhomme ovat matalan kynnyksen tilaisuuksia, joten rohkeasti mukaan vaan tutustumaan toimintaan ja muihin senioreihin.

Laitan tähän oheen myös kootut yhteystietomme, jos vaikka jollekin teistä tulee mieleen ottaa meihin yhteyttä.
Seuraava Jäsentapaamisemme ensiviikolla keskiviikkona onkin sitten Ystävänpäivän tapaaminen. Laitan siitä vielä erikseen muistutuksen.

Tässäpä tätä taas näin kuun vaihduttua.

Mukavaa viikonloppua ja alkanutta helmikuuta.

Terveisin

Risto