2023 - Joulukuun Jorinat

Tässä alkuun lyhyet Joulukuun jorinat ja sitten Elokuvakerhon kaupalliseen tiedotteeseen.

Aluksi haluan kiittää teitä kaikkia kuluneesta vuodesta, joka oli taas antoisa ja täynnä mielenkiintoisia tapaamisia ja tapahtumia. Toivottavasti viihdyitte kanssamme.

Joulukuu meillä Senioreissa oli tapahtumien suhteen muita syyskauden kuukausia hiljaisempi. Jäsentapaamisia meillä ei ollut yhtään Virtakirkolla mutta kokoonnuimmehan me sentään yhteisen Joululounaan merkeissä Korpilammella, jos olisi ollut pikkasen pienempi bussi niin kaikki paikat olisivat olleet varattuja.
Alkukuusta osa meistä kävi kuuntelemassa upeaa urku- ja viulukonserttia  Nigulisten kirkossa ja ihastelemassaTallinnan kaunista Joulutoria. Ilonpisarat kokoontuivat ja puurottelivat Myyrmäkitalossa ja Pulina kahvit jatkuivat keskeytyksettä Café Nuvossa.

Aktiivisin kerhoistamme joulukuussa oli eittämättä Elokuvakerhomme. Meillä oli ilo nähdä Elokuvakerhon näytöksiä joka torstai viime viikkoina eikä tulevakaan torstai, 4.1.2024, tee poikkeusta, sillä silloin,
klo 14.00 Kino Myyrissä meille esitetään Markus Toivon dokumentti

Vanha Markku

Kyseessä on henkilökohtainen dokumentti, jossa tekijä käsittelee suhdetta omaan vanhempaansa. Dokumentti rakentuu isän ja pojan välisiin keskusteluihin ja kohtauksissa käsitellään hyvinkin yksityisiä asioita ja raotetaan laajemmin sitä miten eri maailmoissa lapset ja vanhemmat elävät monessa suhteessa.

Aloitamme siis hieman erilaisella elokuvatarjonnalla tämän vuoden.

Toivotan teille kaikille antoisaa elokuvahetkeä

Näinä aavistuksen ankeina aikoina on hyvä pitää mielessä Junnu Vainion positiivinen asenne elämään. Hän lauloi jotta vaikka

"Huolia ja murheita jokaisella tänä toki jokaisella on
rahat eivät riitä ja tilanne on muutenkin melkein toivoton

Niin silti hän lauloi
Mä uskon huomispäivään, päivään parempaan…

Mennään mekin yhdessä samanlaisella positiivilla asenteella eteenpäin.

Toivotan teille kaikille oikein Hyvää Uutta Vuotta ja toivon näkeväni mahdollisimman monet teistä alkaneen vuoden aikana eri tapahtumissamme.