2.10.2019 Senioriliiton toiminnan esittely

Kokoonnuimme taas lähes 50 jäsenen porukalla Virtakirkolle, kun paikalle saapui arvovieras, Senioriliiton puheenjohtaja Anneli Taina. Anneli kertoi meille liiton toiminnasta, ennen kaikkea meitä eläkeläisiä ja senioreita koskevasta edunvalvonnasta. Sitä tapahtuu laajalla skaalalla liiton virallisista edustuksista erilaisissa toimikunnissa, lakialoitteita koskevista lausunnoista ja kannanotoista aina kuntatason vaikuttamiseen asti. Anneli heitti pallon myös meille jäsenille mm. vanhusten hoivapalvelujen laaduntarkkailusta omien kokemustemme kautta. Havaituista ongelmista ei pidä olla hiljaa.
Vieras oli odotettu ja jätti jälkeensä paljon ajateltavaa, mutta myös luottamusta siihen, että isossa joukossa meillä on voimaa vaikuttaa asioihin.