2023 - Joulutervehdys

Vuosi on jälleen vierähtänyt vauhdilla ja nyt on taas aika katsoa taaksepäin mitä kaikkea vuosi 2023 toikaan tullessaan. Tälläkin kertaa jätän maailman- ja jopa valtakunnanpoliittisen katsauksen väliin ja keskityn lähinnä oman yhdistyksemme toimintaan ja toiseen vuoteeni tämän hienon yhdistyksen puheenjohtajana.

Nyt päättymässä olevana vuonna ehdoton ykköstapahtuma oli kun vietimme yhdistyksemme 50-vuotis juhlaa Ravintola Solaressa Myyrmäessä. Paikalle oli saapunut suuri joukko jäseniä ja muita kutsuvieraita, paikalla meitä oli yli 100 henkeä. Sitä tilaisuutta kelpaa sitten vanhempana muistella. Juhlapuhujaksemme saimme kansanedustajan, aina niin upean Paula Risikon. Vuoden aikana olemme saaneet runsaasti uusia jäseniä ja meitä on nyt vuoden vaihtuessa 250 senioria. Upeeta!

Toimintamme oli vilkasta ja jäsenistömme osallistui aktiivisesti kaikkiin tapahtumiin ja kerhoihin. Keskiviikon jäsentapaamiset jatkuivat ja osanotto niihin oli runsasta, olimme siis onnistuneet aiheiden ja alustajien valinnassa, alkuvuodesta osallistujamäärät lähentelivät jo 100 henkilön haamurajaa, syyspuolella osallistujamäärät laskivat kevään huippulukemista, liekö uuden koronaviruksen ilmeneminen vaikuttanut asiaan.

Joululounaalla kävimme tällä kertaa Korpilammen upeissa maisemissa. Moni meistä muisteli menneitä aikoja, eli niitä aikoja kun Korpilammella käytiin koulutuksissa, virman pikkujouluissa tai muuten vaan joraamassa. Kukaan ei tosin muistanut oli viime vierailusta kulunut 30 vai 40 vuotta. Eihän sitä nyt kaikkea voi muistaa, kun on niin paljon elämässä vuosien varrella kokenut.

Keskiviikkotapaamisten lisäksi Ilonpisarat, Museo- ja Lounaskerhot olivat täydessä vauhdissa. Mäkeläisen Ritvan vetämä Elokuvakerhosta tuli menestys ja yhdistyksemme on saanut positiivista julkisuutta Kino Myyrin pelastamisesta. Tiistainen pulinakahvihetki Café Nuvossa on vakiinnuttanut paikkansa matalan kynnyksen tapahtumana, jossa voi vaihtaa kuulumisia ja tavata toisia jäseniä ilman ennalta sovittua ohjelmaa.

Unohtaa ei myöskään voi eikä saa unohtaa yhdistyksemme mittavaa kulttuuri tarjontaa. Tarjolla on ollut näytelmiä, konsertteja , musikaaleja, oopperaa ja mitä kaikkea muutakin se Eija meille onkaan jaksanut lähellä ja vähän kauempanakin upeasti järjestää meille.

Ensi vuonna matalan kynnyksen toiminta tulee jatkumaan ja tavoitteeni on edelleen, että saamme vihdoin ja viimein perustetuksi vielä yhden kerhon, nimittäin Ukkokerhon, jonka jäsenet voisivat keskustella heitä kiinnostavista asioista ja tehdä vierailuja heitä kiinnostaviin kohteisiin.

Parhaat kiitokset Hallitukselle ja Heimo Pesoselle hyvästä yhteistyöstä. Kiitokset myös teille, jotka olette huolehtineet kahvituksista keskiviikon jäsentapaamisissa, ilman teitä keskiviikkoiset jäsentapaamisemme olisivat olleet vajavaisia.

Hyvät Seniorit! Haluan kiittää myös teitä kaikkia saamastani tuesta ja osallistumisestanne aktiivisesti toimintaamme.

Nyt hiljennymme Joulun viettoon läheistemme kanssa ja muistamme myös heitä jotka ovat meidät jo jättäneet. Toivon ettei kenenkään teistä tarvitse olla yksin näinä juhlapyhinä ja toivotan teille kaikille

Hyvää Joulua

ja