2023 - Marraskuun makupaloja

Niin se vaan marraskuukin siinä vilahti kuin huomaamatta. Aiemmin minusta aina tuntui siltä, että marraskuu kestää ikuisuuden, on pimeää, koleankosteaa ja luonto vaipuu pikkuhiljaa talvihorrokseen. Parina viime vuonna tosin ei ole niin paljoa asiaan kiinnittänyt kovinkaan paljoa huomiota. Se johtuu varmaan siitä, että olen sen ajan ollut aktiivisesti mukana tässä Senioritoiminnassa ja se on rytmittänyt aikatauluani, yhdessä Vanhusneuvoston ja Kirkkovaltuuston kanssa. Vaikka työssä vielä ollessani päivät ja viikot olivat täynnä kaikenlaista toimintaa niin silloin kalenterissani ei ollut mitään näin säännöllisiä kokoontumisia tai tapahtumia. Silloin oli keskityttävä avoinna oleviin ja joskus nopeisiinkin uusiin tehtäviin. Molemmissa on hyvät puolensa mutta kyllä tämä tämänhetkinen malli taitaa sopia minulle tässä elämänvaiheessa paremmin.

Kerhoja

Meillä on takana mielenkiintoinen marraskuu. Meillä oli kaikenlaista toimintaa yhdistyksessämme ja te olitte mukavasti liikkeellä kerhoissa ja jäsentapaamissamme. Elokuvakerhomme veti mukavasti väkeä, kuten aiemminkin, Pulinakahveilla oli sellainen puheensorina ettei omaa ääntään kuuluviin meinannut saada, Ilonpisarat pirskahtelivat Myyrmäkitalossa. Eija oli järjestänyt meille kolme hienoa kulttuuripläjäystä, kuun alussa osa teistä kävi katsomassa Mme Butterflys Oopperatalossa, sitten olikin vuorossa Musikaali Rakas Evan Helsingin Kaupungin Teatterissa mahtui ja sinne vielä Seniorisoppaakin Helsingin Kaupungin teatterissa. Mutta ei niin kiirettä, etteikö osalla teistä olisi löytynyt hengähtää hetki ja nauttia yhteinen lounas Lounaskerholaistemme kanssa uusitussa Red Onionissa Myyrmannissa. Eikä siinä vielä kaikki Leena järjesti kuukauden päätteeksi Museokerhon visiitin Ateneumiin tutustumaan impressionismin perintöön näyttelyssä Väriä & valoa.

Jäsentapaamisia
Meillä oli marraskuussa jopa kolme keskiviikkoista jäsentapaamista, joissa ensimmäisessä saimme vieraaksemme Vantaan kaupungin turvallisuuspäällikön Markus Hammarströmin.
Toiseen jäsentapaamiseemme olin kutsunut Vantaan Vanhusneuvoston koordinaattorin Riikka Nenosen mutta hänen sairastuttuaan joutuivat läsnäolijat kuuntelemaan minun yhteenvetoani Vanhusneuvostoista ja niiden tehtävistä. Siinä jäsentapaamisessa pidimme myös yhdistyksemme sääntömääräisen syyskokouksen, mutta siitä enemmän seuraavassa osiossa.
Kolmas jäsentapaamisemme olikin sitten perinteinen Syntymäpäiväjuhlamme kakkukahveineen. Tänä vuonna meillä onkin ollut runsaasti juhlittavia, sillä jäsenrekisteristämme löytyi kokonaista 44 henkilöä, jotka ovat viettäneet/viettävät vitosella jaollisia syntymäpäiviä 75v merkkipäivästä alkaen. Pulkkisen Jorma oli meillä vieraanamme.

Syyskokousta
Syyskokouksessamme olikin tänä vuonna pitkä lista asioita päätettävänä. Hyväksytyiksi tulivat yhdistyksemme uudet säännöt, uusi strategia vuosille 24-26 sekä toimintasuunnitelma vuodelle 2024. Peruskuviomme jatkuu entisenlaisena kuin kuluneenakin vuonna ja uutena asiana ovat tapaamiset Buldersn majalla kesäkeskiviikkoisin. Siitä kerromme lisää lähempänä kesää ja eiköhän sitä jotain uuttakin keksitä.
Kokouksessa kävi sitten niin, että minut valittiin myös ensivuodeksi puheenjohtajaksenne. Kiitän vielä kerran teitä kaikkia saamastani luottamuksesta, se antaa taas voimia edelleen kehittää toimintaamme. Hallituksemmekin jatkaa entisin voimin eli, Tarja Leinonen, Sirpa Ahonen, Tuija Grahn, Ritva Mäkeläinen, Eija Turunen ja Leena Tilli ovat mukana viemässä eteenpäin tätä upeaa yhdistystä. Uusien sääntöjemme mukaisesti tällä kertaa valitsimme kaksi varajäsentä hallitukseen, valituiksi tulivat Heimo Pesonen ja Raimo Heikkonen.
Tänäkin vuonna osallistuimme Hyvinvointimessuille Myyrmäen Energia-Areenalla ja tapasimme siellä paljon nykyisiä ja koko joukon uusia jäseniä joista moni onkin jo liittynyt iloiseen joukkoomme.

Tulipas tästä taas aikamoinen paketti mutta paljon sitä tapahtuikin marraskuussa.

Itsenäisyyspäivää
Huomenna on meillä kaikilla tärkeä juhlapäivä. 106 vuotta sitten joulukuun 6. julistautui Suomi itsenäiseksi. Suomesta on kasvanut vapaa läntinen vauras maa, joka on monista alkuvuosikymmenten haasteista huolimatta säilyttänyt itsenäisyytensä. Kiitokset itsenäisyytemme säilyttämisestä kuuluvat vanhemmillemme, jotka tekivät suuria uhrauksia parhaassa iässään ja teille, jotka ovat olleet rakentamassa nykyistä kotimaatamme.

Toivotan teille kaikille hyvää Itsenäisyyspäivää.